Direktlänk till inlägg 5 februari 2017

Vegetariska tacoburgare

Av Anonyma Tjejen - 5 februari 2017 12:48

Hej alla!

Jag vill bli vegan när jag blir äldre. Skulle vilka bli det nu, men ingen annan i familjen är/vill bli det. Men ialla fall. Här kommer ett recept på svingoda tacoburgare+att de är vegetariska och kan bli veganska. 


Du behöver (4 port):

3-4 dl kokta kidneybönor  (en burk)

4 msk tacokrydda (recept nedan)

1 krm nymalen svartpeppar

300 g fast tofu, naturell eller marinerad

3 dl krossade tortillachips, gärna med t.ex ostsmak

4 msk vetemjöl

Rapsolja att steka i


Tillbehör:

1 rödlök

1-2 avokado

1 paprika

2 dl majs

En kruka sallad eller färsk spenat

2 dl gräddfil

1 liten vitlöksklyfta

4 hamburgerbröd


1. Mixa bönor (skölj först), tacokrydda och peppar, enklast med stavmixer i en bunke. Mosa ner tofu med em gaffel-det är bara bra om smeten inte är helt slät.

2. Krossa tortillachipsen, t.ex i en mortel, och blanda ner hälften i smeten tillsammans med vetemjöl. OBS! se till att chipsen inte är för grovt krossade.

3. Forma 4-6 burgare. Vänd dem sedan i resten av chipskrosset, som panering.

4. Stek burgarna wtt par minuter på vardera sida i generöst med olja. 

5. Skär upp rödlök, avokado och paprika i skivor till garneringen. Och skölj majs och sallad.

6. Blanda gräddfilen och lite vitlök till en dtessing. 


VEGANVÄNLIG: välj veganvänliga tortillachips. Ta en klick klassisk tacosalsa som dressing


Hoppas ni gillade det!

Kramar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonyma Tjejen - 4 februari 2017 08:51

Hej igen!   För en stund sedan (2 veckor typ, ungefär) så kollade jag på Therese Lindgrens mukbang som hon hade tsm med sin bästavän Therese (a.k.a Zäta). Där pratade de blandannat om hur burhöns och tuppar har det på sådana ställen där man föder...

Av Anonyma Tjejen - 3 februari 2017 19:13


Hej! Jag är en tjej mellan 10-13 år. Ger tyvärr inte ut exakt ålder p.g.a olika anledningar. Alla börjar väl sitt första inlägg med att berätta om sig själv. Men de kan ju ja inte göra (: Eller jo, det kan jag ju. Men om ni vill veta varför jag är ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards